|
In het weekend van 16 en 17 november hielden wij onze jaarlijkse expo. Deze stond in het teken van 30 jaar fotoclub Waalwijk en werd geopend door oprichter en voorzitter van het eerste uur Bob Rijken. Na een mooie toespraak startte Bob de AV serie over 30 jaar fotoclub Waalwijk gemaakt door Hans Vermaas. Kees Klerkx en Ellen van Boxtel maakte tijdens deze twee dagen een groot aantal foto's. De foto's en AV series van de expo ziet u op andere pagina's van deze website terug.
Op 14 september vierden we ons 30-jarig bestaan met een mooie fotowandeling door de bossen bij de Kaatsheuvelse IJsbaan en een gezellige barbeque ten huize van een van onze bestuursleden.
Op woensdagavond 29 mei gingen we met ongeveer de hele club naar het mooie vestingstadje Woudrichem. We begonnen met een drankje op een gezellig terras en daarna verdeelden de aanwezige leden zich in kleinere groepjes om foto's te gaan maken. Na afloop nog een lekker drankje en daarna weer naar Drunen. Hieronder een overzicht van de gemaakte foto's.
Op woensdagavond 3 april werd door Monique de Zwart, bondsmentor, op ons verzoek een workshop series maken gegeven. Het was een interessante avond en het bleek dat series maken nog best moeilijk is. Er zijn verschillende typeringen voor de verschillende soorten series. Monique had een aantal voorbeeld foto's meegebracht waaruit na de uitleg door de aanwezige leden moest worden geprobeerd series samen te stellen. Onze vaste evenementenfotograaf Ad Dekkers schoot van deze avond weer een paar leuke plaatjes. Wij sloten met zo goed als alle leden half december ons jaar feestelijk af. Ad Dekkers maakte er nog een paar leuke foto's van.
Op 2 mei hadden we weer ons jaarlijks avondje table top fotografie. Iedereen ging enthousiast aan de slag met de verschillende opstellingen: portret, druppels, bloempjes, vloeistoffen in water. Ad Dekkers maakte hiervan een leuke fotoreportage.
Tijdens onze gezellige slotavond, voor het eerst in De Haven maakte een van de leden leuke foto's. Op zaterdag 8 april werd de nationale AV wedstrijd gehouden. Ons lid Hans Vermaas behaalde daar de prijs voor de Meest Creatieve Inzending voor zijn serie "Inspiratie". Een prachtige serie gebaseerd op het thema Hiëronymus Bosch. De serie van Hans werd gekozen uit 39 inzendingen waarvan er 25 werden getoond.
Ons lid Jan Brok zond een mooie foto van een wulp in voor het digitale tijdschrift "de natuur in" (denatuurin.digitoo.nl) en kwam daarmee op de cover! Vanavond staat table top fotografie op het programma. Iedereen heeft verschillende voorwerpen meegebracht en er wordt lekker geƫxperimenteerd! |
NIEUWS
Op deze pagina zullen wij weetjes en nieuws over onze club publiceren. Archieven
Mei 2026
Categorieƫn |